Pages

Tuesday, November 01, 2011

new beginning =D

Salam alayk...


Alhamdulillah segala-galanya berakhir dengan baik.. syukur... Tiada kata yang dapat dilafaz melainkan kata2 tahmid dan sujud syukur padaMu. Terasa tidak layak untuk menerima segala nikmat yang dikurniakan.. InsyaAllah untuk masa akan datang diri ini akan cuba berusaha bersungguh-sungguh dalam mencapai kejayaan di dunia dan akhirat.. 


Hari ini sudah hari ke-2 posting peadiatric.. Memang hectic but its wonderful moment sebab boleh jumpa bayi2 dan kanak-kanak yang comel.. Agak mencabar untuk approach peadiatric patient sebab most of them susah nak layan stranger macam kami2 nie...huhu.. but its the challenge that we need to take in order to evaluate for development assessment... actually the communication seminar teach us a lot how we dealing with that situation...  Rasanya PPD lecture nie yang saya rasa paling interactive sepanjang 4 tahun dalam bidang perubatan..hehe...


I feel so eager to learn, see and clerk peadiatric case.. mungkin sebab saya terlalu suka berjumpa kanak-kanak... bila cakap macam nie kat adik2 saya diorang mesti nak gelak terguling2 sebab bak kata kakak dan adik2 saya, muka saya agak garang..huhu...yeke.. tapi Dr Norazlin kata tak semestinya orang yang bermuka garang susah nak approach kanak-kanak... well.. u see how capable I am to go through this posting... budak2 mesti bleh suka saya punya...haha..[plez jgn riak cik hajar


adorable


By the way tadi saya dah kene sergah dengan Dr peads tiba2 suruh present jenis2 immunisasi yang perlu diberikan kepada baby time bedside teaching tadi... saya ape lagi ter'blur' sat and save by the protocol peadiatric book..hehe..okey pas nie saya akan ingat sampai bila2..huhu..




okey terlebih sudah saya ber'write-up' di sini..haha... sebelum terlambat saya nak wish tahniah buat pasukan bola sepak ncmillan (negeri sembilan) sebab menang piala malaysia sabtu lepas... as I said last year, N9 akan tebus kekalahan tahun lepas... [ok no fighting]... tahniah.. hoben jang hoben.. ncmillan selamanya...^.^


Lets strive for another semester before enter the final year medical student.. Rabbi Yassir Walla Tua'ssir... Jazakillah...


p/s: nyaris nak tertinggal bas petang tadi.. nasib baik ader bas ke-2 untuk 5th year..huhu...

0 comments:

Post a Comment