Pages

Sunday, January 02, 2011

~teruji~

Salam Alayk...


Terasa nak post something kat blog sebab saya tidak boleh nak melelapkan mata nie...insomia.. Actually, petang tadi sudah puas tidur ditambah pula saya dapat call yang mengejut berkaitan dengan mama saya...


Adik saya call petang tadi masa maghrib beritahu mengenai mama kena admit kat hospital ipoh.. Terkejut dan palpitation saya dibuatnya.. Adik cerita mama masuk ward sebab high blood pressure...249 systolic.. Risau diri ini dibuatnya..Bila sudah risau tu saya pun termarah kat adik sebab bagi tau lambat sebab mama dah admit sejak pagi tadi... I hate to be the last person that knowing my own family member's problem... Selepas tu saya call abah but abah pun tidak tau nak descibe macam mana keadaan mama sebab waktu tu abah tengah kerja dan yang bawa mama ke hospital pula adik lelaki saya... Bila try call my brother tidak dapat pula..bertambah risau... 


Around pukul 8.30 mlm, adik saya call balik then cakap mama dah boleh balik rumah..Alhamdulillah.. Sempat berbual dengan mama tadi...As usual my lacrimal gland will stimute maka saya pun menangis teresak-esak lah sepanjang berbicara dengan mama...Mama macam biasa still try to comfort me and hide her illness daripada memberitahu saya. Memang saya akan sit exam shortcase selasa nie but don't treat me like this.. Saya pun anak mama yang still concern about your health... Being the last person that knowing your condition was very hurt...Rasa dihiris sembilu hati ini apabila lambat mengetahui mengenai dirimu not very well, mama.. Bagai tiada gunanya saya belajar medicine but cannot to apply to my own family...


Hati ini rasa nak balik ipoh malam ni jugak.. wanna to know my mothers' condition... Tetapi bila memikirkan saya ada seminggu lagi O&G posting, disabarkan jua hati ini.. Tambahan pula esok ada student grand ward round dan exam shortcase hari selasa nie... Sabar dan tenanglah hati.. So, saya plan nak balik ipoh hari khamis nie sebab hari rabu ada klinik dengan supervisor which need to attend to present 2 case and submit log book.. That time saya nak terus minta MC untuk tidak attend any class for thursday and friday... Actually I really home sick currently, not back home for 2 months... Wanna to back home as early as I can..


InsyaAllah saya akan lakukan yang terbaik untuk exam and presentation kali ini.. Want to end this posting dengan melakukan yang terbaik. 


Terima kasih kepada sahabat2 yang concern and give support masa hati ini dalam kedukaan. Doakan supaya kesihatan mama saya cepat baik dan saya dapat melakukan shortcase dengan baik.. Doa dan perhatian kalian sangat saya hargai...


Tiba2 teringat firman Allah,


"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dikerjakannya dan dia mendapat siksa dari kejahatan yang diperbuatnya..." 
Al-Baqarah: 286


"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, 'kami telah beriman' sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya, Kami (Allah) telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka Allah pasti mengetahui orang-orang yang benar dan orang-orang yang dusta." 
Al-Ankabut: 2-3


La tahzan.. Moga segala-galanya berada dalam keadaan baik dan terkawal di bawah peliharaan Allah.. InsyaAllah.. Amin...


Jazakillah....

p/s: still tearing... my lacraminal gland cannot stop to secrete tears...  mata pun dah bengkak sikit... moga orang tidak perasan..huhuhu... =(

2 comments:

MARDI MY said...

doakan yg terbaik utk mama awk
insyaallah

mujahidah_solehah said...

insyaAllah mardi...thanx..

Post a Comment