Pages

Monday, June 06, 2011

~new~

Salam Alayk....

Maka bermulanya posting baru saya untuk tahun 4 pada hari ini.. oppss...semalam...hehehe... Oleh itu, bermulalah semula episod kesibukan saya dan sahabat2 saya untuk ke wad semula selepas hampir 2 bulan cuti... A bit blur and sleepy sebab masih dalam mood cuti kot..huhuhu... Tapi yang seronoknya posting kali ini saya mempunyai ramai sahabat2 yang akan bersama-sama saya mengharungi posting untuk tahun 4 ini. So, posting saya yang pertama untuk tahun 4 nie ialah psychiatric atau pun dalam bahasa layman termnya  sakit kejiwaan..huhuhu... Tak expect pun untuk dapat posting ini as my first posting sebab selalu berangan-angan nak dapat posting peadiatrik dulu sebab saya teramatlah suka tengok baby..huhuhu.. Takpelah, just lets move forward.. mungkin ada hikmahnya kot dapat psychi awal2 but yang penting saya tidak keseorangan kali nie kalau nak pergi ward atau klinik sebab roomate saya pon posting sama dengan saya...hehehe...

Bila sudah meningkat tahun, maka beban dan tanggungjawab yang perlu digalas itu terasa bertambah dan semakin sukar.. Tak sangka sekarang sudah berada di tahun 4 dan menjadi senior juga untuk medical faculty.. Rasa macam tak layak sahaja diri ini sebab masih banyak lagi benda yang saya masih terkial-kial untuk catch-up... Still memerlukan senior2 untuk menunjukkan jalan2 yang masih berliku di hadapan... Selepas meeting semalam rasa takut pula nak melaksanakan tanggungjawab tersebut.. Rasa macam mudah tapi after session dengan mantan exco rase macam tak mampu pula nak melaksanakannya.. Risau juga tidak dapat melaksana tanggungjawab yang diamanahkan dengan jayanya.. Takut akan dipersoalkan di akhirat kelak... huhuhu... Still in learning process and banyak perkara yang perlu dipelajari... Terima kasih di atas sharing yang amat berguna untuk panduan masa hadapan kami...

Ini kali pertama saya akan memegang sebuah jawatan untuk jangka masa yang lama iaitu setahun sebab sebelum ini selalu saya pegang jawatan just untuk satu2 program sahaja.. Tapi kali ini saya cuba ambil cabaran baru untuk menggilap soft skill saya lagi walaupun saya nie tidaklah pandai bermain dengan benda2 yang berteknologi ni but i have to learn to do it.. InsyaAllah, moga dipermudahkan Allah... Saya bersyukur sebab partner saya kali ini memang seorang yang pandai bermain dengan teknologi dan saya juga sudah booking awal2 kak zatel supaya menjadi mentor saya...hehehe...(tunjuk ajarku sifu)

Semoga perjalanan hidup saya dan sahabat-sahabat saya di fakulti ini diberkati dan dipermudahkan Allah.. Yang penting jangan lupa dakwah dan tarbiyyah diri kita kerana ia yang menguatkan diri kita untuk lebih tabah menghadapi hari-hari yang mendatang... Setiap perkara yang kita lakukan mestilah ikhlas kerana Allah.. InsyaAllah semoga dipermudahkan Allah... Tinggal lagi satu tahun sahaja untuk naik ke final year... Let do the best and let Allah do the rest... InsyaAllah...

Motto hidup saya:
"Segala usaha, diiringi doa dan istiqamah, pasti akan berjaya.. InsyaAllah..."

Muhasabah diri:
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."  
Al-Baqarah : 286

Jazakillah....

p/s: selepas 3 minggu baru dapat mengup-date blog... huhu.. try untuk up-date setiap minggu.. insyaAllah... wish goodluck to all my sahabat yang memulakan posting baru...
p/s: masih dalam dilema nak balik ipoh ke tak hujung minggu nie untuk join walimah sahabat baik saya...huhuhu

0 comments:

Post a Comment